BEELD: CYCLINGBUZZ
Daan Wilmsen triomfeert opnieuw in Heidelinter: derde opeenvolgende zege op hetzelfde parcours
In Heidelinter stond afgelopen woensdag de jaarlijkse afspraak voor de junioren op het programma. Met 45 renners aan de start wachtte een wedstrijd van 13 ronden, goed voor een totale afstand van 79,3 kilometer.
De renners konden vooraf de wedstrijd het parcours verkennen met een stralende zon en een temperatuur van maar liefst 37,2°C. Ongeveer een kwartier voor de start zochten ze vrijwel allemaal de schaduw op in een zijstraatje net voor de meet. Wanneer de klok 18:28 uur tikte, werden de renners naar de start geroepen voor het opstellen.
Van bij de start lag het tempo hoog. In de openingsronde probeerden verschillende renners al de forcing te voeren, maar telkens wist het peloton de vluchters opnieuw in te rekenen. Dat scenario herhaalde zich enkele keren, tot Daan Wilmsen (Crabbé-DSTNY) uit Olen op een lastig moment zijn kans waagde. Hij reed eerst naar de twee leiders toe, ging er meteen over en begon vervolgens aan een indrukwekkende solo.
BEELD: CYCLINGBUZZ
Vier ronden voor het einde koos Wilmsen definitief het hazenpad. Ondanks de verzengende hitte bleef hij zijn voorsprong uitbouwen en kwam hij uiteindelijk met 1 minuut en 45 seconden voorsprong solo over de meet. De Algerijn Bruno Salinas eindigde als tweede, terwijl Daan's ploegmaat Yorbe Deroye (Crabbé-DSTNY) het podium vervolledigde.
"Het was een zware wedstrijd door de hitte. Ik geraakte nooit weg omdat heel het peloton constant in mijn wiel zat. Dan ben ik op een iets lastiger moment weggereden. Zo ben ik naar de eerste twee kunnen rijden. Ik ben er direct op en erover gegaan. Daarna waren er nog vier ronden te gaan en kon ik mijn voorsprong uitbreiden tot 1 minuut en 45 seconden. Dit was een goede training voor de Vierdaagse van Kontich volgende week", vertelde Wilmsen na afloop.
BEELD: CYCLINGBUZZ
Met deze overwinning schrijft Wilmsen opnieuw geschiedenis in Heidelinter. "Dit is de derde keer op rij dat ik hier win; één keer bij de nieuwelingen en de tweede keer bij de junioren" glimlachte hij.
Opvallend was dat heel wat renners onderweg moesten afhaken door de hoge temperaturen. Zelf had Wilmsen het eveneens moeilijk met de hitte. "Ik kan eigenlijk ook niet goed tegen de warmte. Gisteren had ik er heel veel last van en voelde ik me eigenlijk ook niet goed.
De blik gaat nu richting de Vierdaagse van Kontich, waar Wilmsen opnieuw grote ambities koestert. "Mijn doel is om voor het eindklassement te gaan. Vorig jaar werd ik achtste, dus ik hoop dit jaar nog beter te doen."
Gepubliceerd door: Kyann Nuyts
Reactie plaatsen
Reacties